Pasta, Kek ve Kurabiyelerin Dünyasına Hoş Geldiniz!

17 Ağustos 2012 Cuma

Üzümlü Cevizli Kek

Bodrum da evde olunca insan sahile götürecek bir şeyler istiyor. Hal böyle olunca evde olan malzemelerle ve aklımda olan tarif ölçüleri ile meşhur kekimden yaptım. Tatilde olduğumuzdan mı yoksa deniz ve güneşin etkisinden mi bilinmez kek çok güzel oldu. 4 kişilik tatil ekibimiz akşam saat 10' da pişmiş olan keki sıcak sıcak yemeye başlayarak 1 günde yani bu gece itibari ile bitirildi.
 Oysa ki planım tatilimizin son 4 gününde için bu keki yedirmekti.
İtiraf ediyorum bende çok yedim. Üstelik gebelik şekerimi yoksayarak... Umarim bunun bana geri dönüşü kötü olmaz.

Malzemeler
3yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı tam buğday unu
1 paket kabartma tozu ve vanilya
1 çay bardağı ceviz
1,5 çay bardağı üzüm

Tüm malzemeler bir kapta bir arada karıştırılıp yağlanmış kek kalıbına dökülür.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırına konulur. 20 - 25 dakika pişirilir.
 Kekiniz resimdeki gibi yarıldıysa pişmiş demektir. Fırından çıkarabilirsiniz





Pişen kekimin üzerini pudra şekeri ile süslemeden önce soğuması için dışarı bıraktım. 
Soğuduğunu düşündüğüm keki pudralamaya gittiğimde yenilmeye başlandığını gördüm ve hemen son bir fotoğraf çektim. 



                           
  Afiyet olsun:)







2 yorum:

  1. Merhaba Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    Sizide benim kine beklerim:))
    http://komirra.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar!

    Blogunuzu inceledim ve öcelikle çok tebrik ediyorum, kek ve tatlı bilginiz ve tercübeniz çok etkileyici. Tarifleriniz lezzetli ve yapması kolay görünüyor! Fotoğraflarınız çok kaliteli bır deöğütlerinizden çok ilham çekilir. Sizin diskinizde kesinlikle daha çok fotoğraf ya da videolarınız var. Bu kadar güzel fotoğrafları ve değerli öğütleri paylaşacak blogcuları arıyoruz! Ücretsiz online disk www.kutucugum.com kullanın bugün! Servısımız bütün dosyalarınızı tek bir yerde çeşit arşivler halinde toplaması sağlıyor! Bizde Pinterest ya da Tweeterde olduğu gibi takipçi sistemimiz var. Dosya ekleme size birkaç saniyeden fazla almayacak. Limitsiz kendi albüm ya da arşiv oluşturup kendiniz için güvende tutun ve forum, blog, ya da facebook'ta paylaşın!

    Kendiniz için ücretsiz bir reklam yapın ve bsitenizi bildiriniz!

    Bir deneyiniz ne kadar kolay ve hızlıdır!
    Eğer sorunuz ya da yorumunuz varsa onlara bu emailla cevap vereceğim!

    Saygılar
    mehmet.kaya@kutucugum.com
    www.kutucugum.com

    YanıtlaSil